23 Ocak 2018 Salı

BİZ FİBROMİYALJİ LİLERİN DE ARTIK BİR KİTABI VAR-"FİBROMİYALJİ ÇEKEN BİLİR"

"FİBROMİYALJİ ÇEKEN BİLİR" KİTABIMIZ

Fibromiyalji sendromluları için en kötüsü anlaşılmamaktır. Çekilerimiz tamamen gerçek olurken bunca çekinin tahlillerle görünmüyor olması dr. ların bile bizleri anlamamasına, bir çoğumuzun onların "naz-şımarıklık yapıyorsun" şeklinde cümlelerine maruz kalmamıza neden oluyor. Haliyle bir çoğumuzun yakınlarının da bu sefer paralel yönde hırpalayıcı tutum ve davranışları oluyor.

İncitici sözleri bir tarafa gerekli destek tedavileri almamıza da engel oluyorlar. Çünkü hasta, çeken kişiler değil de kendi uydurduğumuz hikayelerle ilgi çekmeye çalışan,  tembellik yapan tipler olarak görülüyoruz. 

İşte bu kitap her şeyden önce bu çekili insanların avukatlığını yapıyor. Bu kitap FMS lilerin çekilerinin gerçek boyutunu  gözler önüne seriyor.

6 yıldır "FM çeken Bilir" sayfa adminliğini yapıyorum. 6 yıldır her gün FM lilerden gerek özelden yazışıyoruz gerekse telefonlarla görüşüyoruz. Her gün 6 yıl boyunca bana öyle hikayeler anlatıyorlar ki. Haneler de öyle ızdıraplar yaşanıyor ki bu fm yüzünden. Her cinsiyetin ve her yaş kategorisinin kendine göre dramları yaşanıyor.

Bizi çözemeyen bir tıp ve bizi anlamayan Dr.lar ile fayda bulamadığımız gibi zamanla daha da kötüleşiyoruz. Ve bu yolda itelenip kakalanıp hırpalanıyoruz. 


Biz anlaşılmak, hastalar yerine konmak ve çarelerimizi bulabilmek, iş göremez hale gelmişlerimizin de malulen emekli olabilmesini  istiyoruz. Peki bunu nasıl yapabiliriz diye düşündüm. 



Hem bu insanların  fm den yaşadıklarının neler olduğunu bilmeleri..Çare çözümleri neler olabilir.. Yaşadıklarının nelerden kaynaklı olabileceği, hangi çarelere başvurabileceklerinin bilgisine sahip olabilmeleri için.. Bilinmezliği içinde ciddi korkular geçirmelerine neden olan sorunlarının bilincine varabilmeleri.. Daha iyi yaşam kalitesini yükseltebilecekleri bilinç ve bilgileri aşılayan kazandıran bir kitap ile yanlarında olmak. Bu çekileri kendileri gibi bir çok insanın da yaşadıklarını görmeleri.. Kendilerine özel sandıkları bir çok hal ve çekinin aslında fm nin bir parçası olduğunu ve bunları fm li olan diğer kişilerinde yaşadıklarını görmelerini sağlayan bu kitap aynı zaman da psikoterapi niteliği de taşımakta.  

Bu kitabın bir diğer amacı da bizi anlamayan tıp camiasına bilmedikleri bizlerin gerçekten de bilmedikleri diğer tüm boyutları ile fm nin gerçek çalışma boyutunu gözler önüne sermek. 6 yıldır yüzlerce hasta ile yaptığım araştırmaların anket çalışmalarımın sonuçları bu kitapta yer almakta. Tıbbi kanıtlanmış fm üzerine tüm bilgiler de yer almakta ki bu bilgilere sahip olmayan dr. ların da bilgilenmesi için. Ki bu hastalara haddi aşan sözlerle zarar vermesinler. Maalesef ki şiddetli ağrılar çeken bir hastaya "şımarıklık yapıyorsun" diye bir söz söylenmesi ciddi bir psikolojik şiddet içeriyor. 

Ve tabi ki hasta yerine koymayan Dr.ların tavırlarına binaen yakınlarının da aynı tavırlara girmesi ile evdeki olsun işte ki olsun  çaresiz çözümsüz kalmış bu insanların hayatları iyicene çileli hale getirilir. Bu insanların avukatlığını yapan bir kitap.. Çekilerini legal bir platforma çeken bu kitap...

Bir çok hasta yakınının; sadece kendi hastasının yaşayıp kendi kafasından uydurduğu bir şeyi yaşadığını sanıp adi cümlelerle hırpaladığı (bana bildirilen cümleler çok ağır zira) bu güç bela evinin içinde yaşayan, emeklerini aldığı yakını, fm li hastasına artık evlerine giren bu kitaptan sonra geri vites misali öncelerinde kötü muamele ettikleri kadar kötü davranılmadığı  bildiriliyor. 


Bu kitap:
-Hastanın kendisine destek verebilmesi için gerekli bilgi donanımını sağlıyor

-Dr.ların bu hastaları doğru bir şekilde onların yaşadıklarını, bilimsel araştırmalarla FM nin görünürlülüğünü ve FM  liler hakkında bilmedikleri gerçeklikleri gösteriyor. FM üzerine de bir çok bilmedikleri konular da araştırma konularını tıp camiasına sunuyor. Bir çok tez çalışmasına konu olabilecek bilgiler sunmaktadır. 

- FM, gerek FM lilerin  gerekse devletimizin ekonomik kayıplarına nedendir. Bu konuları da gözler önüne sermekte.  Ekonomik hallerin iyileştirilmesi için çareler üretilmesinin farkındalığını oluşturmaya çalışmıştır. Çalışma alanında yer alabilmemiz iş verimliliğimizin artması çok önemli. Sosyal devlet anlayışı çerçevesinde ölümü özleyecek hale kadar gelmiş ağrılardan inim inim olmuş bu insanların görmezden gelinip dışlanması değil rehabilite edilebilmeleri maddi yönden de desteklenmeleri ile normal çalışma yaşamına kazandırılmaları gerekir. Tüm bu görüşlerin de bilgisine yer verilmiştir.

FM lilik ciddi anlamda zor bir yaşamdır. Ama normal bir yaşama geçebilirler. Tüm bunların çare ve çözümleriyle gerek bu kitapta bilgilendirme yapılmıştır gerekse bu bloğumda yine kendi deneyimlerimden yola çıkarak örnek rol model ile çıkışlarınıza vesile olmaya çalışacağım.

Her hayat kutsaldır. Normal yaşam kalitesinde yaşama hakkı da vardır. Bu insanların çekileri de gerçektir. Şımarıklık olarak niteleyen zihniyetleri de acziyet içinde değerlendiriyorum. 

Tüm FM li arkadaşlarım tüm içten kalbimle sizlere kalıcı şifalar diliyorum.
FM li, FM rehberiniz Gül Banu Aker.
Sevgi selam ve dua ile.



I. baskı satışta. Ama II.baskı olur mu, ne zaman olur garantisi yok.