31 Ocak 2018 Çarşamba

"BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM" İLE ŞİKAYETLERİMİZDEN ARINMA

 "BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM" İLE ŞİKAYETLERİMİZDEN ARINMAYA ÇALIŞACAĞIZ 

Biz toplumca bedenimiz hakkında olması gerektiği gibi bilgili değiliz. Maalesef. Ben dahi FeMemi iyi edebileyim diye bunca bilgiyi öğrendim. Kendime yardımcı olabilmek için.

Beden sağlığı dendiği zaman ne anlamak gerekir? Hasta olmamak mı? Hasta olunca tedavi olup geçip gider mi dersiniz? Vücudumuz da hasta olan  sadece belirti veren yer midir? Hasta oluncaya kadar bedenimize istediğimiz gibi hoyrat davranma hakkımız var mı? Hastalığı çekmek bu kadar kolay mı gözüküyor? Gelince gideceği garanti mi? Hastalığın maddi manevi bedellerini çekmek basit mi? 

Tabi ki hayır. Olan şikayetleri temizlemekle ve hastalıkların gelmemesi için hem "bütüncül yaklaşım" ile temizleyeceğiz hem de "holistik yaklaşımı" benimseyip yeniden ve yenilerinin de gelmemelerini sağlayacağız. 

İleri evre FM vücudumuzun artık her yerinde aktiftir. Neremde ne var bulması zor oluyor. FM linin aktif çalışan şikayeti tek olabileceği gibi üst üste aynı eş zamanlı birçok şikayetleri çalışıyor olabilir. Bir değil birçok belirtiyi bir arada yaşıyor olabilir. GÖRÜNÜR şikayetleri de eşlik edebilir. Ben her yerimde bir çok şeyi bir arada yaşayan biriydim. Görünürler görünmezler..Bu yüzden bütüncül yaklaşım en iyi çözüm. Peki nedir bu bütüncül yaklaşım?

İnsan bedeninde görev alan neler var? Resimde bazılarının görüldüğü gibi organlar, damarlar, lenfler, sinirler, kemikler, dokular, hücreler, zarlar, ten, enerji beden, ruhsal...FM den yaşadıklarımız da var FM den bağımsız yaşadıklarımız da. Bunların bir veya birkaçında sorunlar oluştu mu bedenimizin dengesi bozuluyor ve zamanla diğer sistemleri de bozuyorlar. Çünkü bedenimizin sıralı düzenli sistematik olarak bir çalışma sistemine sahip. Bir dengesi var. Aslında biolojik bir makine gibi düşünebilirsiniz. Nasıl ki bir arabaya benzin koymazsanız çalışmaz bizim de yakıtlarımızı vermezsek vücut çalışamaz hale gelir. Nasıl ki makinaları yağlamak gerekiyorsa bizim de kemik başlarımızda eksilenleri yağlamak misali eklememiz gerekiyor. Nasıl ki çaydanlık lavabolar kireç tutuyor kireçlerini söküyorsak kireçlenen bedenimizin de kireçlerini çözmemiz gerekir. vb.. gibi. Zamanla eskiyoruz tüketiyoruz. Haliyle vücudumuzun şikayetleri başlıyor. Aslında burada vereceğim tüm bilgiler herkese lazım bilgiler. 

Benim bunca ağrılarım-acılarım-yaralarım-yanma-donmalarım-halsizlik -güçsüzlük-çalışmayan ADH- suyu tutamayan bedenim-zihinsel sorunlarım ve s.o.s veren tüm organlarımla ne tek tek her birine çare arama lüxüm vardı ne de hangisi nereden kaynaklanıyor tespit edebilen bana çare bulabilecek bir dr.um rehberim vardı. Yaşamıyordum bu hayatta bulunuyordum. Bir çok çareye başvurmuştum sonuçsuz kalmıştı bi de. Bu başvurmalar bedava da olmuyor haliyle.  Tek tek uğraşmak da çözümlemiyordu baktım.. 

Bu yüzden ben de mantıken bir şey bir çok şeye iyi gelecek ve benle beraber evimde her an başvuracağım bir şeyler olsun dedim. İşte bu mantık çerçevesin de bütüncül yaklaşımla zaman içinde kendimi toparladım. Öyle bütün bedenin bozulmuş haliyle tedavisi de zaman alıyor. Zamanla düzeliyorsun. 

-Manyetikler ve iyonize su bir çok katkı sağladı.
-İltihaplarım için tedavi gördüm. Ve vücudum sürekli iltihap üreten bir yapıda olduğu için bitkisel antieflamatuarlar kullanıyorum.
-Kan değerlerimdeki eksikliklerimi doldurdum ve artık seviyesini koruyorum.
-kireçlenmelerimin çözülmesine özen gösteriyorum. 
-kemiklerimin sıvılarına-kolajen dokularıma destek veriyorum.
-omurga masajı ile fıtıklardan kurtuldum. Masajlanma ihtiyacımız bir gerçek. Özellikle kulunçlar sık sık biz de nükseder. Biz bunun için masajlı yatak aldık. Tensi var projektörü var. 3 lü fayda. Bazı kişiler de omuz çıkması, göbek düşmesi, çene çıkması bel kayması kalça çıkması gibi sorunlar yaşadığından da haberleri olmayabiliyor. 
-Olmam gereken ameliyatlarımı oldum. Safra, burun eti ve burun kemiği eğriliği.
-düşünce sistemimi değiştirdim. Hayır demeyi öğrendim. İnsanlar değil artık kendimi öncelikli buluyorum. Mesela bana fm teşhisi konduğunda çaresi olmayan bir sorun olduğu için diğer fm lilerin nasıl başettiği benim için çok önemliydi. Ama somut sonuç bildirenler yoktu. Bu yüzden kendimi normal yaşama getirince bu bilgilere benim gibi ihtiyacı olabilenler için sunuyorum. Mesela başlarda bu magnetleri alsın faydalarını yaşasınlar diye çok ikna etmeye çalışırdım. Bana iyi gelmiş ya nasıl seviniyorum insalara faydalı bir şey buldum diye de ayrıca.. İnsanları tanıdıkça gördükçe kendimi paralamamayı öğrendim. Şifa da nasip işi sonuçta. 

Yani hem kendimi düzelttim hem de bu düzelmeleri korumaya çalışıyorum. Destek ürünlerimle. Bunlara rağmen şikayetler hiç çıkmıyor diyebilir miyiz? Mesela geçen günü ev işi yaparken ters bir hareket yapınca boynumda bir acı ile şişme oldu. Damar damar üstüne binmiş gibi oldu. Evimde her şeye bir krem, yağ, acil durum spreyim bir sürü çare çözüm malzemelerim var. Hemen sprey krem ile masajladım. Geçti gibi. İlerleyen saatlerde kulağımın uç yerinde bir acı başladı çenemi açarken acı oluyordu. Bu yoktu nereden çıktı peki? Bugün ensemde oluşan sorun sebebi olabilir diye ensemdeki tamamen geçmemiş şişliği masajlayıp geçirdim ve kulağımdaki yer de geçti. (Bence ev işine başlamadan önce de ısınma hareketleri yapmak gerekiyor bununla da ona karar verdim.) Veya soğuğa fazla maruz kalmışsam.. Dişim iltihaplanmış tedavisine uzunca süre gitmeyip tüm vücudun iltihaplanmasına neden oldum. Bu iltihapları temizlemek uzun zamanımı aldı. İltihap ağrıları müthiştir tabi. Veya asitli içmek faranjitime dokunuyor ama iyileşmesini suiistimal edip bir değil iki değil her gün yasak olan asitli içmeye başladığımda haliyle sızlamalar başlıyor tabi. Bir gencin  önerilerimle sonunda ağrıları geçmişti. Bir gün ağrılarım gene başladı dedi. Neden sonra başladı dedim. E artık iyiyim deyip sahil de 80 kg arkadaşımı sırtladım ondan sonra dedi. Bir başka genç de sonunda karşılıklı rehberliğimle iyiyim artık abla sonucuna geldi. Fitnese gitmek istiyordu sakın gitme dedim. O biz FM liere ağır geliyor. Ama dinlemeyip gitmiş tabi. Bana abla ağrılarım başladı dedi. Bi de çıkınca ince bir tişörtle rüzgara karşı yürüyerek eve geliyormuş. Bak bak bak.. Bir fm li yine gece bir gömlekle maç izlemeye gitmiş. Donmuş orada tabi o gece müthiş ağrıları başlıyor. Ölüyorum ağrıdan ne yapsam diye aradı. Dr a gitmiş bir şey bulamamışlar da. Bundan olmuş olabilir mi sordu. FM bu hataları affetmez. Yani iyileşmelerimizi korumak kendimize bağlı. 

Bir de şu var. İnsanlar zannediyor ki (ben de öyle zannederdim tabi) iyileşince bir şey yapmayacağız o öyle gidecek. Oysa insan kullanan ve tüketen varlık. Bir de çevre koşulları beslendiklerimizin kalitesizlikleri ile birleşince.. 

Beslenmeme de dikkat edip ve egzersizle de vücudumu desteklemek ile işte normal bir yaşantıdayım hamdolsun. 
Darısı sizlerin başına. 

Sıradaki konuda da kullandığım destek ürünler hakkında bilgi vereceğim. 

FM rehberiniz Gül Banu Aker