Manyetik Alan Nedir?
Manyetik alan hareketli ve elektrik yüklü zerrelerin, güç etkisinde kaldığı boşluk olup atomların içindeki elektronların çekirdek etrafında ve kendi etraflarında dönmeleri sonucu oluşur. Manyetik alan doğrudan gözle görülemeyen veya kolayca hissedilemeyen fakat sonuçları görülebilen veya hissedilebilen bir olgudur.

Manyetik
alan, kan dolaşımına da olumlu etki eder. Manyetik alan tedavisi sayesinde,
bedenimiz için hayati önemi olan maddelerin (vitaminler, mineraller,
mikroelementler, proteinler) sindirimi ve zararlı maddelerin organizmadan
atılması proseslerini hızlandırır.
Biyomanyetoloji ilkelerine göre, tüm maddeler dolayısıyla tüm canlılar, zayıf ya da güçlü birer manyetik özelliğe sahiptirler. Her mekanda dolayısıyla tüm canlıların içindeki ve dışındaki tüm boşluklarda yüksek yada düşük birer manyetik alan mevcuttur. İnsan vücudu aslında her hücrenin kendine özgü elektrik devresi olduğu bir elektromanyetik makinedir ( Paulines, 2002). İnsan vücudundaki manyetik alan, biyoelektrik yüklerinin hareketinden meydana gelir. Biot – Savar Teorisine göre, hareketli elektrik yükleri manyetik alan oluşturur. Biyoelektrik oluşan herhangi bir bölgede mutlaka manyetik alan vardır. Dolayısıyla kalp, adale, sinir ve beyin gibi organlar belli bir manyetik alana sahiptir. İnsanı oluşturan maddelerin birbiriyle haberleşmek için kullandıkları manyetik alanın sinyalleri birbiriyle uyum içindedir. Bu sinyaller dünya manyetik alanı ile de uyum içindedir, (Widgery, 2002).
İnsanın kendi iç manyetik
alanı ile dünyanın oluşturduğu manyetik alan arasındaki uyumluluk çeşitli
nedenlerden dolayı bozulabilmektedir.
İnsanlar elektro manyetik canlılar
olduklarından anlayışlarını geliştirdiklerinde, belli bir bilinç düzeyine
ulaştıklarında, kendilerinde kuantum sıçrama denilen durum meydana geliyor.
Yani elektronların bulunduğu orbitalden diğerine sıçraması hali. Bilimsel
olarak konuyu şu şekilde de dile getirebiliriz: Enerji ( düşünce) birimin
aurasına çarpar, kişi o bilgiyi alma kapasitesine sahip değilse auradan geri
yansır ve o bilgiye ulaşılamaz. Ancak o varlık belli bir bilinç düzeyine
ulaşmışsa o bilgi, auradan kırılarak hipotalamusa gelir ve kişi bu bilgiyi
algılar. Okuyan araştıran ve öğrendiklerini idrak edip hayatına yansıtan
kişiler zamanla kuantum sıçrama yaparlar. Bu şekilde insanın da aurası
genişler.
MANYETİK ALAN HIRSIZLARI,
MANYETİK ALAN VAMPİRLERİ ELEKROMANYETİK DALGALAR (ELECTRO SMOG))
İnsan vücudunun manyetik alanla olan dengesini bozan etkenlerden birisi de kimyasal kirleticiler, haberleşme frekansları, elektrik güç taşımalarından gelen sinyallerle çevrenin kirlenmesiyle ortaya çıkar. Toksik madde radyasyon gibi kirleticilerden gelen sinyaller canlının elektromanyetik dengesini bozmaktadır, (Widgery, 2002). Araştırmacıların insan tarafından yapılan elektromanyetik kirlilik veya smog olarak bilinen elektromanyetik alanın birikimli olduğunu ve genel keyifsizlik, boyunda sertlik, göğüs acısı, hafıza kaybı, baş ağrısı, kalp atışında ve kan kimyasında değişime uğratma, sindirim ve dolaşım sorunları oluşturabilmektedir. Elektro smog adı verilen teknolojinin beraberinde getirdiği elektromanyetik kirlenme, insan sağlığını tehdit eden ciddi unsurlardan birisidir. Yüksek gerilim hatlarından cep telefonu dalgalarına, radyo ve TV dalgalarından ev ve iş yerlerindeki bilgisayar ve elektrikli diğer eşyaların yaydığı elektromanyetik dalgalara kadar maruz kalınan elektromanyetik kirlilik sosyal yaşam ortamında hemen hemen her yerde sağlıksız bir atmosfer oluşturmaktadır. Elektromanyetik smog beyinden hücrelere gönderilen sinyalleri engelleyerek vücudun bağışıklık sistemine zarar verir, (Paulines, 2002).
Duyularımızla hisssetmediğimiz için varlığını anlamadığımız ama kendisini baş ağrısı, huzursuzluk, yorgunluk, stres artışı gibi belirtilerle hissettiren cep telefonları, televizyon ve bilgisayar vb cihazlardan gelen zararlı elektromanyetik dalgalar da vücudumuzu kirletmektedir. Sonunda buna eklenen beslenme bozuklukları ve yediklerimiz içinde yeterli mikrobesin olmaması nedeniyle vücudumuz kendini temizleyememekte ve gün geçtikçe kirlenmektedir.
İnsan vücudunun manyetik alanla olan dengesini bozan etkenlerden birisi de kimyasal kirleticiler, haberleşme frekansları, elektrik güç taşımalarından gelen sinyallerle çevrenin kirlenmesiyle ortaya çıkar. Toksik madde radyasyon gibi kirleticilerden gelen sinyaller canlının elektromanyetik dengesini bozmaktadır, (Widgery, 2002). Araştırmacıların insan tarafından yapılan elektromanyetik kirlilik veya smog olarak bilinen elektromanyetik alanın birikimli olduğunu ve genel keyifsizlik, boyunda sertlik, göğüs acısı, hafıza kaybı, baş ağrısı, kalp atışında ve kan kimyasında değişime uğratma, sindirim ve dolaşım sorunları oluşturabilmektedir. Elektro smog adı verilen teknolojinin beraberinde getirdiği elektromanyetik kirlenme, insan sağlığını tehdit eden ciddi unsurlardan birisidir. Yüksek gerilim hatlarından cep telefonu dalgalarına, radyo ve TV dalgalarından ev ve iş yerlerindeki bilgisayar ve elektrikli diğer eşyaların yaydığı elektromanyetik dalgalara kadar maruz kalınan elektromanyetik kirlilik sosyal yaşam ortamında hemen hemen her yerde sağlıksız bir atmosfer oluşturmaktadır. Elektromanyetik smog beyinden hücrelere gönderilen sinyalleri engelleyerek vücudun bağışıklık sistemine zarar verir, (Paulines, 2002).
Duyularımızla hisssetmediğimiz için varlığını anlamadığımız ama kendisini baş ağrısı, huzursuzluk, yorgunluk, stres artışı gibi belirtilerle hissettiren cep telefonları, televizyon ve bilgisayar vb cihazlardan gelen zararlı elektromanyetik dalgalar da vücudumuzu kirletmektedir. Sonunda buna eklenen beslenme bozuklukları ve yediklerimiz içinde yeterli mikrobesin olmaması nedeniyle vücudumuz kendini temizleyememekte ve gün geçtikçe kirlenmektedir.
Elektro smog adı verilen
teknolojinin beraberinde getirdiği elektromanyetik kirlenme, insan sağlığını
tehdit eden ciddi unsurlardan birisidir. Yüksek gerilim hatlarından cep
telefonu dalgalarına, radyo ve TV dalgalarından ev ve iş yerlerindeki
bilgisayar ve elektrikli diğer eşyaların yaydığı elektromanyetik dalgalara
kadar maruz kalınan elektromanyetik kirlilik beyinden hücrelere gönderilen
sinyalleri engelleyerek vücudun bağışıklık sistemine zarar verir, (Paulines,
2002)
Elektro smog denen bu manyetik alan hırsızlarının insan aurasını yani manyetik alanımızı eritmesi sonucu fizik bedenimizde hastalıklar başlar. Bu tıpkı dünyanın ozon tabakasının delinmesi gibi auramız da yırtıklar delinmeler olur. Enerji bedenimiz tamir edilmedikçe de fizik bedenimizin tedavileri geçici olur. İyileştirilse de tekrar nükseder.
Cep telefonu zararları üzerinde birçok araştırma yapılmaktadır. Kandaki zararlı proteinlerin ve toksinlerin beyne girmesini engelleyen savunma mekanizmasını devre dışı bırakmaya, yorgunluk, baş ağrısı, deride yanma hissi ortaya çıkarmaya, yüksek tansiyon oluşmasına, baş ağrıları, baş dönmesi ve dikkatin dağılmasına sebep olduğuna dair bulguları elde edilmiştir (Tutev, 2002).
Cep telefonu alzheimer, parkinson ve multiple sclerosis (MS) gibi sinir hastalıklarının oluşma riskini arttırıyor. Kulaklık-mikrofon seti kullananların %80'inde bu tip sorunların olmadığı gözlenmiştir. Bu tip elektromanyetik alanların genelde iki etkisinden bahsedilir. Birisi ısı etkisidir. Çünkü yaydığı enerji, insan vücudundan geçerken bir miktar emilir, tutulur ve içeride bir ısı birikimi oluşur. Bu ısı istenmeyen sonuçlara sebep olabilir. İkincinin etkisi ise canlı organizma içindeki birbirine bağlanmış olan molekülleri, atomları etkiler ve bozar. Organizma kendini tamir eder, düzeltir. Ama bir an kontrolden çıkabilir. Kontrolden çıktığında ise basit bir iki hücrenin ölümüne veya kanser gibi ölümcül bir hastalığa neden olabileceğinden şüphelenilmektedir, (Kalkan, 2002). Ortalamadan yüksek manyetik alanı olan bölgede yaşayan çocukların kanser olma olasılığının daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Birkaç araştırmada ortalama değerden yüksek manyetik alanın bulunduğu bölgede uzun süre kalan hamile kadınlarda zor doğum yaptıkları gözlenmiştir. Yüksek manyetik alanın, anne adaylarının düşük yapma olasılıklarını 3 kat artırdığı vurgulanmıştır, (ARPNSA, 1999).
Elektro smog denen bu manyetik alan hırsızlarının insan aurasını yani manyetik alanımızı eritmesi sonucu fizik bedenimizde hastalıklar başlar. Bu tıpkı dünyanın ozon tabakasının delinmesi gibi auramız da yırtıklar delinmeler olur. Enerji bedenimiz tamir edilmedikçe de fizik bedenimizin tedavileri geçici olur. İyileştirilse de tekrar nükseder.
Cep telefonu zararları üzerinde birçok araştırma yapılmaktadır. Kandaki zararlı proteinlerin ve toksinlerin beyne girmesini engelleyen savunma mekanizmasını devre dışı bırakmaya, yorgunluk, baş ağrısı, deride yanma hissi ortaya çıkarmaya, yüksek tansiyon oluşmasına, baş ağrıları, baş dönmesi ve dikkatin dağılmasına sebep olduğuna dair bulguları elde edilmiştir (Tutev, 2002).
Cep telefonu alzheimer, parkinson ve multiple sclerosis (MS) gibi sinir hastalıklarının oluşma riskini arttırıyor. Kulaklık-mikrofon seti kullananların %80'inde bu tip sorunların olmadığı gözlenmiştir. Bu tip elektromanyetik alanların genelde iki etkisinden bahsedilir. Birisi ısı etkisidir. Çünkü yaydığı enerji, insan vücudundan geçerken bir miktar emilir, tutulur ve içeride bir ısı birikimi oluşur. Bu ısı istenmeyen sonuçlara sebep olabilir. İkincinin etkisi ise canlı organizma içindeki birbirine bağlanmış olan molekülleri, atomları etkiler ve bozar. Organizma kendini tamir eder, düzeltir. Ama bir an kontrolden çıkabilir. Kontrolden çıktığında ise basit bir iki hücrenin ölümüne veya kanser gibi ölümcül bir hastalığa neden olabileceğinden şüphelenilmektedir, (Kalkan, 2002). Ortalamadan yüksek manyetik alanı olan bölgede yaşayan çocukların kanser olma olasılığının daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Birkaç araştırmada ortalama değerden yüksek manyetik alanın bulunduğu bölgede uzun süre kalan hamile kadınlarda zor doğum yaptıkları gözlenmiştir. Yüksek manyetik alanın, anne adaylarının düşük yapma olasılıklarını 3 kat artırdığı vurgulanmıştır, (ARPNSA, 1999).
Resimler de sağlıklı manyetik
alanın zamanla erimiş yer yer delinmiş halini görüyorsunuz. Eriyen manyetik
alanların olduğu yerlerden de hastalıkların başladığını hasarlanmış dokuların
özel çekim görüntüleri de aşağıdaki resimde görebilirsiniz. Kırmızı noktalı
yerler...
DR. EMEL GÖKMEN
Dünyanın
manyetik alanının eridiği yerlerden geçen uyduların bozulduklarını görmüşler.
Bu kadar maliyetli uyduların bozulmamaları için eriyen manyetik alanlı
yerlerden geçerken kapatmak da çareyi bulmuşlar. İşte manyetik alan bu kadar
önemli.
PEKİ NE YAPABİLİRİZ? ÖNLEM OLARAK YAPABİLECEĞİMİZ BİR ŞEY VAR MI? EVET VAR. MANYETİK ÜRÜNLERDEN TAKMAK.
-"Peki nasıl bir etki mekanizması var ki iyi geliyor?" diye sorabilirsiniz...
Manyetik Ürünlerden takmak manyetik alanımızı şarj eder. Benzerler benzerlerine iyi gelir. Rezonans kanunu. Manyetik alanı olan mıknatıs da manyetik alanımıza iyi gelir.

Her şeyin bir birimi ölçüsü olduğu gibi manyetik alanın da bir ölçü birimi vardır. İnsanın M.A ölçüsü 1200 GAUSS dur. Bu değerin altına inmeye başladıkça hastalanmaları da başlar. 400 Gaussun altına düştü mü yaşayamaz.
Manyetik Ürünlerin manyetik alanımızı şarj etmesinden başka
işleyiş etkileri var mı?
Manyetik alanımızı şarj etmesinden başka iki tür işleyişi vardır.
Manyetik alanımızı şarj etmesinden başka iki tür işleyişi vardır.

Manyetik alan alıcısı olduğumuz için içimizde manyetik organlar da mevcut. Alyuvarlar (içinde demir vardır) manyetik özelliklidir. Mıknatıs ürünleri ile bu yüzden etkileşime geçer.
MANYETİK
ALAN TEDAVİSİ (Uzman Nörolog Yardımcı Doçent Ali Akben)
Hipokrat’tan
beri bilinen bir tedavi yöntemidir. Oluşturulan magnetik alan, dolaşan kan
hücrelerini potansiyelize ederek, hücrelere ve dokulara oksijenin daha fazla
gitmesini sağlar. Hücrelerde biriken çeşitli artık maddelerin ve toksinlerin
atılımı da, bu sayede daha kolay hale gelir. Kırmızı kan ve beyaz kan
dolaşımında ki bu olumlu değişiklik sayesinde, hastalıklara karşı direnç
artar.Magnetik alan tedavisi; ağrı kesici, ödem çözücü ve sedasyon gibi
etkileri nedeni ile günümüzün birçok hastalığında başvurulan bir yöntemdir.
Oluşturulan magnetik alan, hücrelerimizin oksitlenmesini ve zararlı maddelerin
etkisi ile hasarlanmasını engellemektedir. Bu sayede artroz kireçlenme, koroner
kalp rahatsızlığı, beyin felci gibi olumsuzluklara karşı adeta korunma
sağlıyor.
MANYETİK TERAPİNİN
İŞLEYİŞİ
-Koruyucu kılıfımızı yani manyetik alanımızı normale getirir.
1200 gauss değerine. İnsanların manyetik alan değeri 1200 ün altına düşmeye
başladı mı hastalıkları başlar 400 ün altına düştü mü yaşayamaz, kalp krizine neden olur, ölür. Manyetik
alanımız bizi radyasyon, elektro smoglardan zararlı güneş ışınlarından korur.
-Sinirleri uyarır.
-Uyarılan siniler de hormonları ve iç salgı bezlerini çalıştırır.
-Manyetik dalgaları ile damarları normal seviyede genişletir. Kan akışını rahatlatır. Damarların kalitesini arttırır. Plakalaşmış birbirlerine yapışmış alyuvarları ayırıp, yüzey alanlarını genişleterek her birini ayrı ayrı ve daha çok oksijen taşır hale getirir. Bu da bize enerji sağlar çünkü oksijen atp üretimi sağlar yani enerji üretimi yapılır.
-Migren de ve statik vücut elektriğinde etkilidir. Elektrik akımımızı düzenler. Kalp vücudumuzun jeneratörüdür. Elektrikle çalışır. Unutmayalım ki durduğun da elektrik şoku verip çalıştırıyorlar.
-Kas spazmlarını, kas kısalmasını, kulunç gibi kaslarla ilgili gevşeme yaptığı için kas ile alakalı ağrılar da çok olumlu sonuçlar alınır. Gevşeyen kaslardan lenfler, sinirler ve kan akışı rahatlar.Mesela makatleri daralmışlar (bu yüzden anal fissür çekerler) veya nefes borusu, bronşları daralmışlar, kasları kısalmışlar. Dilin dönmemesi, göz merceğinin kasılması gibi. Baldırları taşlaşmışlar, acılı yürüyenler..
- Su çubuğu ile manyetize olmuş su canlı su olur ve sudaki oksijen ve mineralleri patriküllere ayırarak hücrelerin oksijenlenmesini, serbest radikallerden toksinlerden arındırmasını sağlayarak detoks, enerji verme, PH ın yükseltmesi organizmamızı desteklemesi gibi etkileri ile yaşam kalitemizi yükseltmesi...
-Fıtık, migren, kas spazmı sinir ağrısı ten acısı gibi..
-Bağışıklığı dengeler..
-Vücudumuzda işleyişi ile alakalı dengeleme ve uyarımlar yapar. Böylece vücudumuz kendi kendisini tamir etmeye başlar.
-Hiç bir yan etkisi yoktur. Yalnız kalbin de kalp pili bulunanlar takamazlar. Bu yönde bir çalışma yapılmamıştır.
-İç salgı bezlerinin çalışmasını dengeye getirirler.
-Baş dönmesi, menire, barotravma, sinirlilik, doku yenilenmesi.. gibi..
İşleyişi bu yöndedir. Bu işleyişindeki aksaklıklarla ortaya çıkan şikayetlere iyi gelir. Normale yani dengeye getirir. Biyonikleştirmez. Olağanüstü insan haline getirmez. Migren işleyişi ile alakalı sürekli baş ağrıları geçer ama lodos da grip de gene başınıza ağrı girebilir, normal olan bir durumdur. Bu durumda başınıza ek bir iki magnet takıp ağrıyı geçirtebilirsiniz.
-Sinirleri uyarır.
-Uyarılan siniler de hormonları ve iç salgı bezlerini çalıştırır.
-Manyetik dalgaları ile damarları normal seviyede genişletir. Kan akışını rahatlatır. Damarların kalitesini arttırır. Plakalaşmış birbirlerine yapışmış alyuvarları ayırıp, yüzey alanlarını genişleterek her birini ayrı ayrı ve daha çok oksijen taşır hale getirir. Bu da bize enerji sağlar çünkü oksijen atp üretimi sağlar yani enerji üretimi yapılır.
-Migren de ve statik vücut elektriğinde etkilidir. Elektrik akımımızı düzenler. Kalp vücudumuzun jeneratörüdür. Elektrikle çalışır. Unutmayalım ki durduğun da elektrik şoku verip çalıştırıyorlar.
-Kas spazmlarını, kas kısalmasını, kulunç gibi kaslarla ilgili gevşeme yaptığı için kas ile alakalı ağrılar da çok olumlu sonuçlar alınır. Gevşeyen kaslardan lenfler, sinirler ve kan akışı rahatlar.Mesela makatleri daralmışlar (bu yüzden anal fissür çekerler) veya nefes borusu, bronşları daralmışlar, kasları kısalmışlar. Dilin dönmemesi, göz merceğinin kasılması gibi. Baldırları taşlaşmışlar, acılı yürüyenler..
- Su çubuğu ile manyetize olmuş su canlı su olur ve sudaki oksijen ve mineralleri patriküllere ayırarak hücrelerin oksijenlenmesini, serbest radikallerden toksinlerden arındırmasını sağlayarak detoks, enerji verme, PH ın yükseltmesi organizmamızı desteklemesi gibi etkileri ile yaşam kalitemizi yükseltmesi...
-Fıtık, migren, kas spazmı sinir ağrısı ten acısı gibi..
-Bağışıklığı dengeler..
-Vücudumuzda işleyişi ile alakalı dengeleme ve uyarımlar yapar. Böylece vücudumuz kendi kendisini tamir etmeye başlar.
-Hiç bir yan etkisi yoktur. Yalnız kalbin de kalp pili bulunanlar takamazlar. Bu yönde bir çalışma yapılmamıştır.
-İç salgı bezlerinin çalışmasını dengeye getirirler.
-Baş dönmesi, menire, barotravma, sinirlilik, doku yenilenmesi.. gibi..
İşleyişi bu yöndedir. Bu işleyişindeki aksaklıklarla ortaya çıkan şikayetlere iyi gelir. Normale yani dengeye getirir. Biyonikleştirmez. Olağanüstü insan haline getirmez. Migren işleyişi ile alakalı sürekli baş ağrıları geçer ama lodos da grip de gene başınıza ağrı girebilir, normal olan bir durumdur. Bu durumda başınıza ek bir iki magnet takıp ağrıyı geçirtebilirsiniz.
Bu hormonların görevlerini bilmek önemli. Endorfin ağrı kesici bir hormondur. Seratonin mutluluk hormonu. Dopamin de mutluluk hormonudur, haz alma duygusu verir, aşık oluca veya iyilik yaptığımızda salgılanır. Bu yyüzden ödül hormonuda denir. Beyindeki sinir hücreleri arasın da iletişimi sağlar. İdrak etme, öğrenme, dikkat, prolaktin hormon salımını engelleme, duygu durumumuzu yönetir. Dopamin, noradrenalini salgılatır noradrenalin adrenalinin tersidir. Adrenalinle yükselen duyguları soğutur.
Dopamin eksikliğin de;Hareketlerde yavaşlama
Sert ve kontrolsüz hareketler
Nedensiz ağrılar
Titremeler
Dikkat eksikliği ve konsantrasyon bozukluğu
Denge bozukluğu
Parkinson gibi önemli hastalıkların oluşmasına neden olabilir. Fazlalığında şizofren...
Serotonin eksikliğin de; depresyona yol açabilir, iştahı bozar ve obezite, anoreksiya ve bulimia nevroza gibi diğer yeme bozukluklarına ve uykusuzluğa neden olabilir. Düşük serotonin sinirli, huzursuz yapar ve depresif ruh haline sokar. Serotonin yükseldiğinde veya yeterli olduğunda ise; moraliniz yüksek olur, rahat uyku uyursunuz, iştahınız azalır ve enerjiniz artar.
Endorfin vücut tarafından üretilen en güçlü uyuşturucudur. Doğan afyondur (morfin). Rahatlık, hoşluk, keyif ve huzur gibi duygularla ilgilidir. Daha çok mutlu bir haber alınca, çikolata yendiğinde veya güzel bir tatlı yendiğinde salgılanır. Ağrı hissimizi azaltır.
Yani eksik salgılanan hormonlarımız bizi mutsuz, depresif, uykusuz, sinirli, iştahlı,ağrı eşiği düşük, kaygılı, dikkat ve öğrenme de düşüklükler gibi bir çok alan da hayatımıza etki etmektedirler. Bu hormonların denge düzeyine gelmesinin önemini vazifelerini bildiğiniz de anlayabilirsiniz.
Bir çok hormonun salgılandığı Hipofiz bezi de alyuvarlar gibi (içinde demir olduğunu bu yüzden etkileşime geçtiğini gözardı etmeyelim) manyetik bir organ.
Japon biliminsanı Prof.Nakagawa "Manyetik alan sendromu" üzerine yaptığı iki tez çalışmasıyle Japon sağlık bakanlığının manyetik terapiyi destek terapiler içinde yer almasına vesile olmuştur.
MANYETİK TERAPİ GELENEKSEL ÇAĞLAR ÖNCESİNİN TEDAVİ TÜRLERİNDENDİR
18. YÜZYILA AİT BİR YAZMAYA GÖRE
MIKNATISIN DİNSEL-BÜYÜSEL
VE TIBBİ İŞLEVLERİ
RELIGIOUS-MAGIC AND MEDICAL FUNCTIONS OF THE MAGNET
ACCORDING TO A 18TH-CENTURY TREATISE
Özkan DAŞDEMİR* TEZ ÇALIMASINDAN ALINTI PASAJLAR
Risale, Kastamonu İl Halk Kütüphanesi’nde 37 Hk
1071 arşiv numarasında kayıtlı bir yazmanın 1b-12b varakları arasında yer almaktadır.
Yazmadan işte birkaç satır örnek:
VE TIBBİ İŞLEVLERİ
RELIGIOUS-MAGIC AND MEDICAL FUNCTIONS OF THE MAGNET
ACCORDING TO A 18TH-CENTURY TREATISE
Özkan DAŞDEMİR* TEZ ÇALIMASINDAN ALINTI PASAJLAR
Risale, Kastamonu İl Halk Kütüphanesi’nde 37 Hk
1071 arşiv numarasında kayıtlı bir yazmanın 1b-12b varakları arasında yer almaktadır.
Yazmadan işte birkaç satır örnek:
“Bir kimsenin kulağı ağrısa, mıknatısı kulağına bağlaya, ağrımaz
ola.” (10a)
“Hekim Yakup şöyle demiştir: Eğer bir kişinin ziyade başı ağrısa, bu taşı dövüp
kına ile, sirke ile yoğurup başına koysa, yakı eylese, halas ola.” (10b)
“Hekim Yakup şöyle demiştir: Eğer bir kişinin ziyade başı ağrısa, bu taşı dövüp
kına ile, sirke ile yoğurup başına koysa, yakı eylese, halas ola.” (10b)
2.8. Göğüs bölgesi: “Bir kişinin çarpıntısı olsa, bu taşın
suyunu içireler ve
üzerinde götürse yüreği sakin olur.” (5a)
üzerinde götürse yüreği sakin olur.” (5a)
“Galen şöyle demiştir: “Eğer bir kimsenin idrarı tutulsa, bu
taşı o kişinin
boynuna takalar, idrar yolu açılır.” (12b)
boynuna takalar, idrar yolu açılır.” (12b)
“Bir kimsenin kuluncu olsa, bu taşı sirke ile dövüp gezdiği yere
yakı edesin, üç
defa böyle edesin, def olur.” (11b)
defa böyle edesin, def olur.” (11b)
Uyku problemi: “Ve dahi bir kişi gece uyumasa, bu taşı yanında
götürse, uyuya.”
(6b-7a)
Not: yukarıdaki Osmanlı minyatürüdür. Manyetik terapi ile hasta tedavisi resmedilmiş.
(6b-7a)
Not: yukarıdaki Osmanlı minyatürüdür. Manyetik terapi ile hasta tedavisi resmedilmiş.
Manyetikler üzerine yaptığım tüm dünya kaynaklarından, çeşitli bilimsel araştırmalardan kendi spot resim çalışmalarımla beraber bilgileri derledim. En çok şaşırtan geleneksel bilgiler de geleneksel tedavi olarak kullanmış kişiler oldu. Mozarttan I. kraliçe elizabet'e Hz. Süleyman'dan Sezar'a Kleopatra'ya kadar isimlerin de yer alması oldu. Osmanlı kaynaklarındaki tercüme tez çalışması en güzel örneği.
"4 YILLIK BİR KULLANICI VE DANIŞMAN OLARAK BELİRTMEK İSTEDİKLERİM"
-Bana göre ilerleyen yıllarda herkes dünyanın manyetik alanının ve insanların manyetik alanının ciddi boyutta erimesinden dolayı manyetik ürün takmak zorunda kalacaklar. Bu bilgiler henüz çok yeni bilgiler. Manyetik alan yoksunluğu görünmeyen nedeni anlaşılamayan şikayetlere sebep oluyor.
-MANYETİK TERAPİ işleyişiyle alakalı sorunları giderir. Bu yüzden
Manyetiklerin işleyişlerini iyi bilmeli ve iyi gelecekleri şikayetlerin bu
işleyişiyle alakalı olacağının farkında olmalı. Hepimizin ağrılarının
şikayetlerinin çıkış yeri başkadır. Bu yüzden manyetiklerin iyi gelecekleri de
kişiden kişiye değişiyor.
Mesela, migren de çok başarılı sonuçlar var. Başım ağrıyor diyen kişilerin baş ağrıları tamamen duranlar da var bir kısmı geçmiş olanlar da var geçmemiş olanlar da. Migren damarsal oksijensizliğe bağlılar da çok güzel sonuçlar var çünkü çalışma alanları bu. Ama ek sinüziti varsa veya başındaki lenf düğümcükleri iltihaplanmışsa onların ağrısı devam ediyor. Veya sadece iltihaplara bağlı baş ağrısı varsa o hiç fayda etmedi diyenlerden oluyor. Çünkü iltihaplara iyi gelir demedik. İltihaplar için ayrıca tedavi görülmeli. Ayrıca bu ayırıcı tanı için de iyi bir veri oluyor. Geçmeyen bir ağrı varsa iltihap kontrolüne kişi gidebilir.
Bu manyetiklerin bir iyi tarafı da tedavi görülmesi gerekenlerin ağrılarını geçirip hastalığı baskılamaz örtmez. Benim açımdan bu çok iyi bir özellik.
Veya, hormalama bana 3 kişi horlamasının da geçtiğini söyledi. Üst danışmanımınki geçmemiş. Bu horlama sebeplerinin çıkışı ile yine alakalı. Veya tinnitüsü geçenler de var geçmeyenler de. Kulak kristali zarar görmüşse etkisi olmuyor ama sinir hasarındansa geçiriyor. Veya bazıları yorgunluğuna iyi geldiğini ama tam istediği gibi olmadığını söyleyenler oluyor. Bu kişilerde de demir, magnezyum, D ve B12, calsium gibi eksikliklerin olduğunu görüyoruz. Bir vitamin mineral eksikliği şikayeti yine ancak onların yerine konması ile giderilir. Manyetik olsun başka tedavilerle bu sorunlar giderilemez. Eksikleri yerine koymak zorundasınız. Eksiklerin içeri emilimini de manyetikler kolaylaştırıyorlar. Bu eksiklerin vücuda yüklenmesi ile manyetiklerin etkisi daha da artıyor. Özellikle manyetikler demirle etkileşime geçtikleri için demir miktarı ile iyi gelme kapasitesi doğru orantılıdır. Veya adet ağrılarında çok memnuniyet bildirisi var.Ama arada iyi gelmeyenler de çıkıyor. Rahiminin duruşunun değişik olmasını ifade eden hasta oldu. Ateş basmasında çok memnuniyet bildirisi var. Ama iyi gelmediğini söyleyen bir hasta oldu. Kanser ve başkaca ağır ilaçlar içiyormuş onlar yapıyormuş.
-Bir kişi umduğu bir ağrısı-şikayeti için alır. O ağrıya iyi gelebilir de gelmeyebilir de. O ağrının çıkış sebebine bağlı çünkü. Bu bu ürünlerin iyi olmadığı anlamına gelmez.Tü tü kaka düşünemezsiniz. O ağrınıza başka çözüm aramanız gerekir. Mide ağrısına mide ilacı verirsiniz kortizon değil değil mi? Kırığa kırık tedavisi görürsünüz kanser değil değil mi?
Manyetiklerin şöyle bir şeyi var. Umduğunuza iyi gelebilir veya gelmeyebilir ama ummadığınız bonus gibi başka şeylere de iyi geliyorlar. Vücutta işleyişi ile alakalı dengeleme yaptığı için bir şeyler değişiyor. Kişiler bilgisiz olduğu için bundan ummuyorlar. Zaten görmedikleri için de bunun iyi gelebileceğine kondurmuyorlar. Ama şu bir gerçek kiii... Zaten manyetik alanlarının desteklenmesi yırtıklarının erimişliklerinin tamiri için zaten herkesin takması gerekiyor.
-Taktığınız müddetçe etkili olur. Çıkardıktan sonra dış etkenlerin tüketimine yine maruz kalacağınız için yeniden bu iyileştirdiklerini kaybedersiniz. Şeker tansiyon ilacı gibi sürekli kullanılacak ürünlerdir. Biri dedi ki hala iyi gelmedi. Her gün takıyorsun değil mi dedim. Evet her sabah kalktığımda takıyorum yatana kadar dedi. Şaşkınlığımı anlatamam. 7/24 diyorum oysa, gece de takılacaklar. Manyetik dalgalar da kesinti uygulanması hele başlangıçta daha manyetik alanlar şarj olmadan istenilen sonuçları geciktirir de getirmeyebilir de. Bu tıpkı cep telefonunuz gibidir. Kullandıkça şarjı biter. Biz de manyetikleri çıkarınca manyetik şarjımızı bitiririz. Ve cebin şarja konduğunda tak çıkar yapabilir misiniz yaparsanız şarj edemezsiniz. Taktığınız müddetçe sizin için iyileştirmelerini korur. Bazı hastalıkların da gelmesini engelleyebilir.
Mesela, migren de çok başarılı sonuçlar var. Başım ağrıyor diyen kişilerin baş ağrıları tamamen duranlar da var bir kısmı geçmiş olanlar da var geçmemiş olanlar da. Migren damarsal oksijensizliğe bağlılar da çok güzel sonuçlar var çünkü çalışma alanları bu. Ama ek sinüziti varsa veya başındaki lenf düğümcükleri iltihaplanmışsa onların ağrısı devam ediyor. Veya sadece iltihaplara bağlı baş ağrısı varsa o hiç fayda etmedi diyenlerden oluyor. Çünkü iltihaplara iyi gelir demedik. İltihaplar için ayrıca tedavi görülmeli. Ayrıca bu ayırıcı tanı için de iyi bir veri oluyor. Geçmeyen bir ağrı varsa iltihap kontrolüne kişi gidebilir.
Bu manyetiklerin bir iyi tarafı da tedavi görülmesi gerekenlerin ağrılarını geçirip hastalığı baskılamaz örtmez. Benim açımdan bu çok iyi bir özellik.
Veya, hormalama bana 3 kişi horlamasının da geçtiğini söyledi. Üst danışmanımınki geçmemiş. Bu horlama sebeplerinin çıkışı ile yine alakalı. Veya tinnitüsü geçenler de var geçmeyenler de. Kulak kristali zarar görmüşse etkisi olmuyor ama sinir hasarındansa geçiriyor. Veya bazıları yorgunluğuna iyi geldiğini ama tam istediği gibi olmadığını söyleyenler oluyor. Bu kişilerde de demir, magnezyum, D ve B12, calsium gibi eksikliklerin olduğunu görüyoruz. Bir vitamin mineral eksikliği şikayeti yine ancak onların yerine konması ile giderilir. Manyetik olsun başka tedavilerle bu sorunlar giderilemez. Eksikleri yerine koymak zorundasınız. Eksiklerin içeri emilimini de manyetikler kolaylaştırıyorlar. Bu eksiklerin vücuda yüklenmesi ile manyetiklerin etkisi daha da artıyor. Özellikle manyetikler demirle etkileşime geçtikleri için demir miktarı ile iyi gelme kapasitesi doğru orantılıdır. Veya adet ağrılarında çok memnuniyet bildirisi var.Ama arada iyi gelmeyenler de çıkıyor. Rahiminin duruşunun değişik olmasını ifade eden hasta oldu. Ateş basmasında çok memnuniyet bildirisi var. Ama iyi gelmediğini söyleyen bir hasta oldu. Kanser ve başkaca ağır ilaçlar içiyormuş onlar yapıyormuş.
-Bir kişi umduğu bir ağrısı-şikayeti için alır. O ağrıya iyi gelebilir de gelmeyebilir de. O ağrının çıkış sebebine bağlı çünkü. Bu bu ürünlerin iyi olmadığı anlamına gelmez.Tü tü kaka düşünemezsiniz. O ağrınıza başka çözüm aramanız gerekir. Mide ağrısına mide ilacı verirsiniz kortizon değil değil mi? Kırığa kırık tedavisi görürsünüz kanser değil değil mi?
Manyetiklerin şöyle bir şeyi var. Umduğunuza iyi gelebilir veya gelmeyebilir ama ummadığınız bonus gibi başka şeylere de iyi geliyorlar. Vücutta işleyişi ile alakalı dengeleme yaptığı için bir şeyler değişiyor. Kişiler bilgisiz olduğu için bundan ummuyorlar. Zaten görmedikleri için de bunun iyi gelebileceğine kondurmuyorlar. Ama şu bir gerçek kiii... Zaten manyetik alanlarının desteklenmesi yırtıklarının erimişliklerinin tamiri için zaten herkesin takması gerekiyor.
-Taktığınız müddetçe etkili olur. Çıkardıktan sonra dış etkenlerin tüketimine yine maruz kalacağınız için yeniden bu iyileştirdiklerini kaybedersiniz. Şeker tansiyon ilacı gibi sürekli kullanılacak ürünlerdir. Biri dedi ki hala iyi gelmedi. Her gün takıyorsun değil mi dedim. Evet her sabah kalktığımda takıyorum yatana kadar dedi. Şaşkınlığımı anlatamam. 7/24 diyorum oysa, gece de takılacaklar. Manyetik dalgalar da kesinti uygulanması hele başlangıçta daha manyetik alanlar şarj olmadan istenilen sonuçları geciktirir de getirmeyebilir de. Bu tıpkı cep telefonunuz gibidir. Kullandıkça şarjı biter. Biz de manyetikleri çıkarınca manyetik şarjımızı bitiririz. Ve cebin şarja konduğunda tak çıkar yapabilir misiniz yaparsanız şarj edemezsiniz. Taktığınız müddetçe sizin için iyileştirmelerini korur. Bazı hastalıkların da gelmesini engelleyebilir.
-Doğru şikayete doğru ürün kullanımı gerekir.
-Bir çok FM li danışanımdan şu yönde bilgiler geliyor. Çevresindekiler diyormuş ki psikolojiktir o iyileşme. Bu yüzden morallerini bozuyorlar. Bir çok danışanım da bunların manyetikliğini gizlemek zorunda kalıyormuş. Anlamayanların, anlamadıkları bir bilimi, anlayanı, hakir görmeye kalkışması ne acı bir tablo. Manyetik alan yoksunluğu ve sağlığa etkileri, japon biliminsanı Porf. Nakagawa tarafından ispatlandığı için bu yöndeki somut çalışmaları nedeniylen Japonya sağlık bakanlığı tarafından "manyetik terapi" destek terapiler literatürüne alınmışken siz cahil bilgisizliğinizle ne diye çaresiz çekiler içinde kalmış FM li hastanıza iyi geleninle alay edebiliyorsunuz? Bu sefil yaklaşımınızla hastanıza destek olduğunuzu onun çekilerine çare mi ürettiğinizi sanıyorsunuz? Yerine başka sizin inandığınız çilesini giderecek-dindirecek ne çare çözüm koyuyorsunuz peki? Neyle iyileşirse iyileşsin yeter ki iyileşsin diyemeyen bir kalbinizle çare çözümünüz de haliyle yoktur.
Birde soruyorum madem psikolojik iyileşiliyor manyetiklerle biz bu manyetiklere gelinceye kadar neler denemedik ki. O psikoloji neden o kapılar da çare diye el attıklarımız da bir türlü işlemedi? Çok umutlarla gittiğimiz halde. Çekilerimiz o kadar işkence ki ..Bir an önce kurtulabilmek isteyen bizlere o psikoloji gerizekalısı neden bir sürü çarelerin peşinde tüm umutları yollara sermiş bir haldeyken işlemedi de manyetikler de çalışıp etki edebiliyor? Da bunca para- çaba sarfederken yılların yılları boyunca bir türlü niye devreye giremedi. Nasıl bir psikolojiymiş bu böyle tedavi mi seçiyor canına yandığımının. Hadi velevki psikolojik iyileştik nolmuşş iyi gelmiş ya yaşam kalitemiz artmış ya. Ne oturup alay ediyorsunuz? Nasıl bir ciğeriniz var. İyi geldi diye üzülüyor munuz? Da bu lafları sokuşturuyorsunuz sevdiğiniz insana? Ağrılardan nihayet soluklanmış insanlar. İyi olsun da neyle iyi olursa olsun demeniz gerekmiyor mu?
Sonra manyetik terapi de nedir deyip araştırıp bir öğreneyim demezsiniz de direk cahilin alameti direkt alay edersiniz. Bilge bir insan olsanız sorarsınız? Bu neden iyi gelebiliyor? Mantığı ne?
Kısacası arkadaşlar manyetikler tabi ki her şey değildir çok şeydir. Manyetiklerimsiz asla. Benim için çok değerli olan bu ürünlerin bilgisini benim gibilere melhem olabilmek için yayıyorum. Şansınızı deneyin. Bunlara verdiklerinizle ne batarsınız ne yan etkisi var. Aydan aya yıldan yıla etkileri hep artıyor hep devam ediyor.
Danışman olarak ilk manyetik ürünleri öneriyorum. Kan tahlillerine de bakıyorum. Yeni yoksa yaptırtıyorum danışanıma. Eksikler % 90 gibi çıkıyor çünkü. Manyetiklerle iyi gelenleri takip ediyorum. Çözülmeye başlayanlarla çözülemeyenlere karşılıklı bakıyoruz. Görünür şikayetler tıbbın konusudur. Psikolojik şikayetler de. Bunun dışında kalanlar da destek oluyorum. Bunlar var mı şikayetlere göre ilgili dr.alara yönlendiriyorum. Bir şeyler çıkmazsa eğer bunlara yönelik bitkisel destekler öneriyorum.
Manyetik destekler hakkında kalan sorularınız olursa Bilge Felis hesabıma veya banu_1968@hotmail.com adresime yazbilirsiniz.

İşte Auramız 7 katmanlı, çakralarımız ve manyetik alanımız.
Kısacası ENERJİ BEDENİMİZ. Enerji bedenimiz tedavi edilmezse fizik beden tedavileri nüksedip durur veya iyileşemez. Enerji bedenin tedavisi fizik bedenin tedavisi kadar çok önemlidir. Hiç bir tedavi tek başına yeterli değildir.
Sıradaki konu da buna açıklık getireceğim.
FM li danışmanınız rehberiniz Gül Banu Aker.(Neva.Bilge Felis)
İletişim için Facebook hesabım Bilge Felis,
Energetix Neva Bilge Trakya facebook sf,
banu_1968@hotmail.com mail adresime yazabilirsiniz.
İletişim için Facebook hesabım Bilge Felis,
Energetix Neva Bilge Trakya facebook sf,
banu_1968@hotmail.com mail adresime yazabilirsiniz.



























Hiç yorum yok:
Yorum Gönder